fredag 30. juli 2010

Moderne og miljøriktig møbel til barn

Falt veldig for dette møbelet som er designet til små mennesker. Selv er jeg veldig glad i den enkle, modernistiske stilen, og synes dette møbelet er fantastisk flott.

Møbelet består av kun en del, men fungerer som både bord og benk alt ettersom hvordan man plasserer møbelet. Smart!



Det er designeren Cecilie Mantz, i samarbeid med danske Trip Trap, som står bak dette grønne konseptet. Møbelet, som har navnet Flik Flak, er laget av bærekraftig eukalyptustre. Målene er 68 X 27,4 X 27,4 cm. Prisen er dkk 995,- i henhold til hjemmesiden til Trip Trap som du finner her. Trip Trap har for øvrig flere forhandlere i Norge.

Materialet som er brukt i barne møbelet er FSC sertifisert. Eukalyptus ble valgt fordi denne tresorten er lett i vekt samt tåler mye uten å få riper. FSC er en international merkeordning som er representert i mer enn 50 land, også i Norge, Sverige og Danmark. FSC arbeider for bæredyktig skogdrift på verdensbasis. I en FSC skog blir det ikke felt mer trær enn skogen tåler - det vil si klarer å reprodusere. Plante og dyrelivet blir beskyttet, og arbeiderne er sikret opplæring, riktig sikkerhetsutstyr og en rettferdig lønn. Spesielt interesserte kan gå inn på FSC sin hjemmeside her.

Hilsen Anna

4 kommentarer:

  1. Hei Anna!

    Tøffe møbler du viser.
    Stempelet har jeg bestilt hos foldal stempel http://www.foldal.no/runde_stempler.shtml
    I den ytterste sirkelen står det sweetheart med forskjellige fonter. Jeg har designet det selv, men de var flinke å hjelpe der...
    Om du trenger hjelp får du gi meg en lyd så kan jeg hjelpe deg jeg.
    Ha en fin dag.

    |Tonje

    SvarSlett
  2. Tonje,tusen takk for informasjon!
    En fin dag til deg også!
    Anna

    SvarSlett
  3. Hei, TAkk for koselig hilsen. JA, dette likte også jeg. Sommerklem Siv

    SvarSlett
  4. Hei Anna!

    Så deilig med noen fridager da.Man blir sliten av oppussing gitt;)

    Jeg tar litt av gangen med MANGE pauser i alt jeg gjør,må kjenne etter hele tiden,så det går fint foreløpig! Rart med det når man venter smått,at man plutselig får førr seg alt muligrart som bare må bli gjort noe med...;)

    Klem til deg.

    SvarSlett