mandag 29. november 2010

Juleduft

I dag har jeg lyst til å trekke frem en av de nye Acorelle parfymene vi har fått inn i butikken. Serien består av hele 9 forskjellige aromaterapeutiske dufter. Første gang jeg hadde gleden av å lukte på disse herlighetene var tidlig i høst mens det fremdeles var lyst og varmt i været. Det var mange gode dufter!!! Noen likte jeg bedre enn andre. Et par av dem følte jeg ikke helt passet til meg. En annen ble en klar favoritt.

Det rare er at ettersom tiden har gått, og jeg har prøvd ut forskjellige parfymer, har jeg oppdaget at jeg har fått nye favoritter underveis. Tror det har litt å gjøre med både humøret, stemningen, og ikke minst årstiden. Nå i førjulstiden har jeg fått sansen for en av parfymene som jeg egentlig ikke var spesielt begeistret for i starten. I utgangspunktet liker jeg lette og friske parfymer. Denne føltes litt tung og krydret etter min smak. Nå synes jeg den dufter vidunderlig, og gir meg masse gode følelser av jul, og det som hører juletiden til. Parfymen jeg vil frem til er:

Eau de Parfum LAND OF CEDAR



"Stig inn i skogen med Land of Cedar Eau de Parfum. Duften av jord og tre bringer deg ut i naturen, eliminerer stress og bekymringer med friske toppnoter av appelsin og bergamott, etterfulgt av en hjertenote av sandeltre. Med basenoter av sedertre (cedar) og vetiver, er dette duften for sofistikerte kvinner. Med sin muskaktige duft vil denne økologiske parfymen virke velgjørende samt dempe uro."

I motsetning til de fleste naturlige parfymer, er Acorelle økologiske parfymer bygget opp rundt en komplisert struktur av duftnoter med topp-, mellom- og basisnoter som er et bevis på kvalitet i en parfyme. Denne klassiske pyramidestrukturen skaper en dybde og kompleksitet som ikke før har vært fremstilt innen økologiske parfymer.

Parfymene er delt inn i tre aromaterapeutiske grupper. I hver gruppe finnes tre parfymer med forskjellig intensitet. Du finner en parfyme med intensitet *, intensitet ** og intensitet *** i hver gruppe. Land of Cedar har intensitet ***.

Ønsker du å lese mer om parfymene, klikk her!

Vennlig hilsen
fra Anna

1 kommentar:

  1. Hei Anna,

    Jeg kjenner jo disse parfymene veldig godt og føler det samme som deg. De friske lette duftene som var favoritter på sommeren har nå blitt byttet ut med varme og gjerne litt søtere varianter. Amber Vanilla er min store favoritt nå og jeg synes den virkelig er styrkende og god for sinnet. Den gir meg ekte velvære!

    Ha en strålende dag, Anna!

    Klem Ingunn :)

    SvarSlett