tirsdag 15. februar 2011

Den internasjonale barnekreftdagen

Har nettopp kommet hjem fra noen fine feriedager.

Men dagen i dag er en litt spesiell dag for meg...
Det er DEN INTERNASJONALE BARNEKREFTDAGEN, og jeg måtte bare poste dette innlegget før dagen renner ut. Alle har vi våre hjertesaker, og jeg har også mine! Av personlige grunner er arbeidet for de kreftsyke barna min helt spesielle hjertesak...

Gullsløyfen er den offisielle sløyfen til barn med kreft over hele verden. Tenk om gullsløyfen kunne bli like kjent i Norge som de andre fargesløyfene er?


Bær en gullsløyfe i februar, og vis ditt engasjement for arbeidet med kreftsyke barn! Du kan kjøpe den her!

Kunnskapen om barnekreft er liten i samfunnet, og mange som er rammet opplever manglende forståelse. I Store Norske Leksikon kan du lese en kortfattet og oppdatert artikkel om barnekreft skrevet av Sverre O. Lie. Du finner link her!

Hjemmesiden til Støtteforeningen for Kreftsyke Barn er svært informativ, og her får du også vite hvordan du kan være med å bidra i deres arbeid. Du finner linken her!

Spre gjerne budskapet om gullsløyfa videre - kreftbarna fortjener det!

Beste hilsen fra Anna

1 kommentar:

  1. Jeg fikk kjøpt sløyfe i går og blogget om det i går. Kjmempeviktig sak som jeg håper alle blir klar over og mange vil støtte!

    Klem

    SvarSlett